Wednesday, May 23, 2012

Kena Sumpah Seranah Kerana Kartun Oggy


from google

Ler ni katun Oggy ni dah jadi feveret Siadik...Tiap-tiap ari tengok katun ni.
Ada sekali tu kol 8 malam... Haku kat atas tgh mengemas sekali Haku dengar Siadik dok sebut-sebut nama Haku.
"Ish! Oggy ni!"
"Oggy jahat!"
"Bodoh la Oggy ni!" Hah! Perkataan bodoh tu dia dengar orang cakap pastu dia ikut.
Haku kat atas pon pelik la... Apsal la Siadik ni tak pueh hati ngan Haku. Dengan langkah panglima Haku pon trun la bawah siap dah bukak langkah silat dah.
Berani ko yer! Menghamun Mak ko ni.
Sampai bawah rupenyer dia tengah tengok katun Oggy and the Cockroaches. Haku nak marah sapa ni?.
Nak marah Siadik ke nak marah orang yang create katun guna nama Oggy ni. Tekanan Haku hokeh tiap2 ari kena hamun.

Kena hamun tu satu hal...mana Siadik dok ikut segala perbuatan Oggy tu camne. Ada sekali tu dia masuk bilik air. Pastu dia klua balik, Siap tanya Bonda mana bangku kuning yang Bonda selalu guna.
Bonda cakap kat dapo... Terkedek-kedek la ngan perut bujai dia yang dah serupa Oggy tu ke dapo.
Pastu dia bawak bangku tu masuk bilik air. Haku perati dari jauh jer apa akal sibujai ni nak buat.
Rupernya dia amik bangku tu pastu dia masukkan dlm bowl jamban...Dah masuk bangku tu dia pam. Sebijik macam si Oggy buat..eeii!!! kuat betol pengaruh.

Tapi kalu budak buat perangai gini kita anggap dia nak belajar.. Nak tau apa jadi kalu dia masukkan bangku tu. Camne pulak ngan mak bapak yang dah tua bangka.. Harap badan jer besar otak besar kacang ijau. Dok masukkan anak dia dalam washing machine pastu kasi putar. Dah tu gi tutup pulak tak ke bingai tahap maksimum. Bila nak bukak dah tokleh pastu baru terkinja-kinja macam mawas.
Orang camni patut sumbat dia balik dalam mesin tu pastu putar tgk bernapas ke tak lagi.

2 comments:

Cik mama said...

Hhhahahahah lawaklaa cik oggy ni, tapi kartun tu memeg best, cik mama pun layan gak..

Ogy Nordin said...

Ciik mama... Oggy memang klaka hahhahaha...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...