Monday, July 02, 2012

Cubaan Pertama Pakai Tudung Bawal

Gigih pepagi sampai amik gambo dlu... Kat parking pon kat parking la..

Muuahahhaha aku sorang je bole gelak korang jangan gelak.. Jongos giler Haku rasa.
Puas Haku praktis camne nak pakai, Camne nak klepet tepi, camne nak bagi muncung ala-ala dapat efek muka bujur sireh gitu.
Penyudahnya makin bolat muka Haku rasa. Macam tersibak ke belakang sangat tudung tu Haku rasa.
Memang tudung bawal tak sesuai la ngan jiwa Haku... Leceh nak mengosok, pastu nak lipat bagi cantik tiga seginya pastu nak adjust atas kepala aiishh! takpe la Haku pakai pashmina jer senang. Lilit-lilit dah siap.
Agak-agak stress nak gi keje lilit satu kepala jer... Tanda protes.

Sesapa tau teknik ke cara yang betol nak pakai tudung bawal ni? Mesti adakan. Haku ingat lagi masa sekolah member Haku siap letak plastik yg org buat binding tu...Potong saiz dlm 4-5 inci kelebarannya. Tujuan supaya muncung bawal tu elok cantik terletak...angin tiup pon tetap keras kejung gitu.
Selama bertudung ni Haku tingin gak nak pakai tudung bawal cantik-cantik tgk org jual tapi tu la nak pakai tu hazab.
Selalu kalu pakai pashmina 5 minit dah setel... Aritu pakai tudung bawal ni...10 dok terkial-kial mengadjust lagi.
Satu lagi Haku tak kenan tundung bawal ni jarang sangat...Masa pakai aritu Haku kena pakai anak tudung yg siap tutup leher dan dada sket. Mana la tau sebab jarang kang ternampak plak.
Kalau pakai pashmina pakai serkup kecik sudah... kain pashmina dah tebal tambah lak dah kena lilit, labuh pashmina paling Haku puas ati tu.

Tapi takpe la merasa gak Haku pakai tudung bawal... Dari tak penah trykan. Haku respect la sapa yg hardcore tudung bawal ni. Boleh pakai dengan jayanya dalam masa yg pantas. Kalu ada pertandingan pakai tudung bawal Haku tercorot la kot hehehhe...

1 comment:

Dee said...

cantik..dee pun tak pandai pakai tudung bawal..kalau bertudung satu hari nti..insyaallah..tudung syria jelah kot..senang dan nak cuci masuk machine pun no hal..hehehe..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...